موزه واتيكان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
بازدید : 110
نویسنده : rahnama-safar

يكي از جاذبه‌هاي منحصر به فرد رم، قرار گرفتن شهر واتيكان بالاي تپه‌اي در مركز رم است. شهر واتيكان به وسيله‌ي پاپ، رهبر كاتوليك‌هاي جهان، هدايت مي‌شود و دولت مستقلي‌ دارد. واتيكان مركز مذهبي كاتوليك هاي جهان در دل شهر رم مي باشد.

ميدان سن پيترو و عظمتش با ستون‌هاي عظيم و فضاي بزرگش و صليب وسط ميدان كه مطالبي از صليب مقدس رويش حكاكي شده است در واتيكان بيش از هرچيزي به چشم مي‌آيد. در برخي اعياد و موقعيت‌هاي خاص، پاپ در بالاي بالكني رو به همين ميدان حضور مي‌يابد و اگر خوش‌شانس باشيد مي‌توانيد در يكي از همين مناسبت‌ها رهبر كاتوليك‌هاي جهان را نيز ببينيد.

موزه واتيكان يكي از جذاب‌ترين موزه‌هاي دنيا در نزديكي كليساي سنت پيتر قرار دارد كه صف‌هاي عجيب و غريب موزه‌ي واتيكان و تعداد توريست‌ها يكي از شاخصه‌هاي معروف شهر واتيكان است. پس از وارد شدن به موزه‌ي واتيكان، مقبره‌ي تمام پاپ‌هاي گذشته، كليساي كوچك سيستين با سقفي اعجاب انگيز، پوشيده از نقاشي‌هاي مذهبي (از جمله نقاشي معروف آفرينش آدم، داستان زندگي حضرت موسي و حضرت عيسي اثر ميكل آنژ) نيز از آثار مهمي است كه مي‌توان ديد.

موزه واتيكان را در قرن شانزدهم (سال 1506 ميلادي) پاپ ژوليوس دوم تأسيس كرد. در موزه‌ واتيكان بيش از هرجاي ديگري در جهان آثار برهنه وجود دارد. اين موزه  شامل چند مجموعه موزه‌ است و از بخش‌هاي متنوعي تشكيل شده و آثاري از تمدن‌هاي مختلف در بر دارد. بخش تاريخي موزه واتيكان نيز در سال 1973پايه‌گذاري شد كه دربرگيرنده مجموعه‌اي از پرتره‌ هاي پاپي و اشياء سپاه نظامي پاپي و هم چنين اشيايي براي مراسم و تشريفات خاص است كه ديگر استفاده نمي‌ شود. موزه اتومبيل و كالسكه نيز بخشي از موزه تاريخي واتيكان است. در موزه واتيكان نيز آثاري از تمدن پارسي وجود دارد. در اين موزه همچنين سه كره جهان مربوط به سال‌هاي 1560 تا 1800 وجود دارد كه اگرچه در آنها همچون ساير نقشه‌هاي قرون 16 و 17قاره آمريكا و اقيانوسيه وجود ندارند اما در هر سه كره نقشه ايران با نام پارس و معادل لاتين خليج فارس( سينوس پرسي) وجود دارد. يك نقشه روي چرم نيز وجود دارد كه كار هنرمند لئوناردو داوينچي است و نام ايران را با نام امپراتوري پارس دارد.

 

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: موزه واتيكان , جاذبه هاي گردشگري ايتاليا ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com